SOCIAL MEDIA

tiistai 15. marraskuuta 2016

12x VEGAANISTA PROTEIININLÄHDETTÄ

Linssit, joista saa tehtyä esimerkiksi pihvejä tai sosekeittoja - omat ehdottomat lempparit on punajuuri-linssipihvit sekä bataatti-linssikeitto.

Kvinoa, joka on kiva lisukkeena tai myös lisättynä salaattiin, esimerkiksi avokadon sekä paahdettujen siementen kanssa tehden siitä ruokaisan, lämpimän ja hyvän lounasvaihtoehdon.

Täysjyväkaura, eli aamupuuro on hyvä valinta myös proteiinin saannin kannalta. Ja jotkut kauraleivätkin on ihania, joista pakko mainita Lidlin paistopisteeltä saatavat Kaurasydän-leivät, joissa ei oo käytetty ollenkaan muita viljoja! Niitä on pakko käydä välillä ostamassa sieltä, vaikkei muuta hakiskaan. Niinkuin tänään kävin.


Riisiproteiinijauhe, josta saa tehtyä palautusjuoman treenin jälkeen tai kun sitä lisää smoothieen, se tuo kivaa koostumusta sekä tekee siitä ruokaisampaa.

Pavut, joita tulee käytettyä useimmiten kastikkeissa sekä ihan vaan lisukkeena.

Kikherneet, etenkin niistä tehty hummus tai falafelit on kaks juttua, joihin en vaan kyllästy.

Hampunsiemenet, ihana lisä salaatteihin tai smoothien sekaan.

Pähkinät, ja niistä erityisesti mantelit.


Soijarouhe, joka sopii erittäin hyvin kaikenlaisiin ruokiin jauhelihan korvikkeena, esimerkiksi pastan kanssa, risotossa tai lasagnessa.

Tofu, joka on ehdottomasti yks miun käytetyimpiä, ja sitä löytyy aina jääkaapista. Saa käytettyä monissa erilaisissa jutuissa, esimerkiksi thai-salaatissa, kastikkeissa, curryrisotossa ja oon siitä jäätelöitäkin väsännyt, joista yks resepti löytyy tästä!

Ja kauppoihin hiljattain tulleet uutuudet - nyhtökaura, josta tuli yks lemppareista heti ensimmäisellä kerralla kun sitä maistoin, sekä härkis, jota on tullut käytettyä samaan tapaan kuin soijarouhetta. Nää kaks on myös pitsan päällä ja tortillojen välissä älyttömän hyviä!

6 kommenttia :

  1. Vitsi mul on pyörinyt ihan saman tyyppinen postausidea päässä, ihana että sä toteutit tällaisen! Paljon hyviä vinkkejä ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijjaa, meil on selkee henkinen yhteys hahah! :D Kiva että tykkäsit <3

      Poista
  2. Kiva postaus! Oon aatellut lisätä proteiinipitoista kasvisravintoa mun ruokavalioon, niin tästä postauksesta oli todellakin hyötyä! (-:

    http://viivimiljamaria.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Viivi! Kiva kuulla, että tykkäsit ja sait tästä hyviä vinkkejä! :)

      Poista
  3. Super hyvä postaus, toivoisin et muutkin tajuais, että kasvipohjasesti voi luoda täysin tasapainosen ruokavalion! xx

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Ja no niimpä! Oon saanut monta kertaa erinäisiä kommentteja, että mistä muka saan kunnon ravintoa, lihaksille proteiinia tms. mutta vaihtoehtoja on kyllä paljon!

      Poista